News Flash:

Cele mai bune 9 alimente care iti coboara tensiunea

18 Ianuarie 2016
757 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6605 RON (+0.0077)
USD: 4.1120 RON (+0.0247)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
hipertensiune

O dieta bogata in nutrienti si saraca in sodiu s-a dovedit a fi cea mai indicata pentru persoanele hipertensive. Iata cateva alimente care iti coboara tensiunea, potrivit Everyday Health:


1. Iaurt 
Este este o buna sursa de calciu, o portie de 170 de grame dandu-ti 300 de miligrame din doza zilnica recomandata. Deficienta de calciu poate fi unul dintre factorii care duce la presiunea sanguina ridicata. Multi parinti au grija ca cei mici sa consume calciu, dar nu se gandesc ca si un corp ajuns la maturitate are nevoie de acest element.


Iaurtul este sarac in sodiu, gustos, si poate fi amestecat cu diverse fructe.


2. Cartofi
Umilul cartof are in general o reputatie proasta, dar atunci cand este preparat cum trebuie poate sa reprezinte o sursa buna de potasiu, care reduce presiunea sanguina. Cartofii sunt saraci in sodiu si o buna sursa de fibre. In plus, au grasimi fara sa aiba colesterol. 

Poti sa coci un cartof, sa-l asezonezi cu diverse ierburi si sa-i adaugi niste smanatana degresata sau iaurt.


3. Banane
Aceste fructe sunt extrem de usor portabile si nu sunt doar dulci si sarace in sodiu, ci au si foarte mult potasiu, care ajuta la stabilizarea presiunii sanguine, dupa cum explica dr. Stephanie Dean, dietetician la Centrul Medical Universitar Baylor. Mai ales daca iei anumite medicamente pentru reglarea tensiunii vei avea nevoie de o cantitate propice de potasiu, astfel incat muschii tai, in special inima, sa nu aiba de suferit. 

Bananele pot fi consumate ca atare, ca gustare, ori poti fi feliate si adaugate in bolul cu cereale de dimineata.


4. Condimente fara sare
Amestecurile de condimente cumparate din magazine pot adauga savoare mancarii tale, dar trebuie sa ai grija, caci ele contin si foarte multa sare, de cele mai multe ori. Mai bine cumperi ingredientele separat si prepari amestecul tau, dupa gust, stiind clar ce contine el. De exemplu, la o farfurie de paste poti adauga niste rozmarin, oregano si busuioc.

5. Scortisoara
Studiile arata ca ea are capacitatea de a scadea presiunea sanguina. Ea ajuta chiar si in privinta colesterolului marit, dupa cum explica dieteticienii. 

Exista si alte modalitati de a folosi scortisoara in afara de desert. Spre exemplu, o poti pune peste terci de ovaz, in tocanite cu sos iute sau sub forma de betisoare, cu ceai, cafea si ciocolata calda.

6. Peste proaspat


Pestele este o sursa buna de proteine slabe, unele varietati precum pastravul fiind bogate in vitamina D, care scade tensiunea. Oamenii nu primesc de obicei suficienta vitamina D, dar o portie de peste pe zi poate fi sufucienta. 

Nu folosi sare, ci presara peste peste ierburi aromatice si condimente dupa plac.

7. Fulgi de ovaz 
Ovazul este o alegere excelenta pentru micul dejun, avand numeroase beneficii asupra sanatatii. Taratele facute din aceaste cereale au foarte multe fibre si sunt de folos atat presiunii sanguine, cat si sistemului digestiv. 

Fie ca il prepari cu cereale si lapte cald, il pui in aluatul de clatite, briose sau il consumi cu fructe, alege ovazul cat de des poti.

8. Spanac
Spanacul si alte legume cu frunze verzi au foarte putin sodiu si mult calciu. O jumatate de cana de spanac fiert are in jur de 12% din necesarul de calciu recomandat zilnic unui adult. Foloseste-l in salate, cu paste, carne, supa si diverse alte feluri d emancare. 

Spanacul este plin si de fibre, fier si vitaminele A si C, fiind un aliment ce nu trebuie sa lipseasca din nicio dieta.


9. Semintele de in
Semintele de in sunt bogate in acizi grasi omega 3, acesta micsorand valorile tensiunii oamenilor care au probleme in acest sens. Le poti amesteca foarte usor in iaurtul de la micul dejun, alaturi de diverse fructe, sau poti sa pui cateva lingurite in painea facuta in casa. 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

iaurt cartofi banane scortisoara peste proaspat spanac
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0762 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013441 (s)