News Flash:

Ce trebuie sa mancam in zilele caniculare

22 Iunie 2010
1158 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6524 RON (+0.0046)
USD: 3.9764 RON (-0.0029)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Alimentatia influenteaza profund evolutia si starea de sanatate a organismului. Prin aportul de substante nutritive elibereaza energia necesara desfasurarii proceselor vitale, sintetizeaza substantele proprii si asigura refacerea uzurii si nu in ultimul rand, contribuie la formarea substantelor active necesare desfasurarii normale a proceselor metabolice. Intotdeauna trebuie asigurata o alimentatie rationala, care sa mentina echilibrul fata de necesitatile organismului, necesitati ce sunt variabile in functie de diferiti factori precum starea fiziologica, varsta, conditiile mediului ambiant. Astfel ca, perturbarea acestui echilibru poate influenta defavorabil cresterea, dezvoltarea, starea de sanatate si capacitatea de munca. Vara, o dieta usoara, dar nutritiva Vara, pentru adaptarea mai usoara a organismului in conditii de stres termic, se impune o dieta usoara, care insa trebuie sa asigure in proportii optime toate principiile nutritive necesare organismului. Se pune accent pe consumul de lichide care sa asigure acoperirea pierderilor hidroelectrolitice prin transpiratie. Este recomandata o dieta bazata pe vegetale si fructe proaspete, datorita continutului crescut de apa, vitamine, saruri minerale, produsi cu functii antioxidante, ce contribuie totodata si la aportul zilnic al carbohidratilor si al fibrelor alimentare. Dintre legume si vegetale se indica in special rosii, castraveti, spanac, broccoli, conopida, ardei, dovlecei, vegetalele cu pastai etc. Pot fi consumate atat preparate in ulei de masline, cat si proaspete, sub forma de salate, sucuri de vegetale, legume la gratar. Supele (supa de rosii, de castraveti si marar) reprezinta un aliment optim in zilele de vara si foarte usor de preparat. Dintre fructe se poate opta pentru mere, pepene galben, pepene verde, piersici, caise, prune, pere, citrice, kiwi. Acestea se pot consuma ca atare sau sub forma de suc obtinut in casa la storcator, dar care, comparativ cu fructul intreg contine o cantitate mult mai mica de fibre. Legumele si fructele reprezinta singura sursa de acid ascorbic din dieta, insa acesta poate fi cu usurinta distrus prin procesele de preparare termica. Laptele si derivatele sale, pe langa aportul proteic de inalta valoare biologica, contin si saruri minerale, in special calciu, benefic pentru compensarea pierderile electrolitice prin transpiratie. Dintre produsele lactate se prefera iaurtul probiotic care, pe langa beneficii precum scaderea gradului de intoleranta la lactoza, preventia si tratamentul diareilor cu rotavirus si stimularea dezvoltarii sistemului imun, poate sa aduca un strop de racoare in zilele foarte calde de vara. Foarte recomandate sunt si terciurile de cereale cu fructe datorita digestiei usoare pe care o asigura, cerealele integrale fara adaos de zahar, painea intermediara. Se recomanda consumul de carne slaba de pasare sau peste, fiarta, inabusita sau la gratar. Carnea de peste este mai usor de digerat decat carnea de la mamifere si pasari, deoarece nu contine tesut colagen fibros. De asemenea, ea are un continut scazut in grasimi si o cantitate mare de apa comparativ cu celelalte specii. Consumul de peste reprezinta o metoda buna de a reduce aportul de grasimi saturate si de a suplimenta aportul de acizi grasi Omega-3. Crustaceele (racul, homarul, crevetatele) sunt bogate in substante proteice si contin o cantitate redusa de lipide. Continutul in saruri minerale este relativ bogat, in special in calciu si magneziu. In ceea ce priveste continutul in vitamine, este de mentionat prezenta vitaminei A in carnea de crab si a vitaminelor din grupul B in carnea crustaceelor, in general. Fara alimente grase Nu este indicat consumul de alimente grase: carnea grasa, mezeluri, grasimi hidrogenate. De asemenea, nu se recomanda consumul produselor de cofetarie si patiserie. Pentru o hidratare cat mai usoara a tesuturilor, lichidele se vor consuma la temperatura camerei. Se recomanda un aport zilnic de lichide de minimum doi litri, in special apa plata, iar pentru persoanele active ce desfasoara o activitate intensa chiar trei pana la cinci litri pe zi. De asemenea, se pot consuma ceaiuri slab indulcite din plante medicinale aromate (coriandru, iasomie, rozmarin, ceai rosu, ceai verde, ceai negru) sau chiar amare (cicoare, anghinare). Evita alcoolul Este interzis consumul de alcool, inclusiv de bere, deorece favorizeaza deshidraterea. Se vor evita bauturile cu continut ridicat de cofeina sau zahar (sucuri racoritoare carbogazoase) din cauza efectului diuretic. Alimente proaspte si miscare zilnica Trebuie consumate numai alimente proaspete, in termen de valabilitate, din magazine ce dispun de instalatii frigorifice functionale pentru pastrare lor. Se vor transporta de preferinta in genti termoizolante, scurtandu-se pe cat posibil timpul de expunere la temperaturi crescute. Se va evita consumul alimentelor usor perisabile. Miscarea zilnica, componenta obligatorie a unui stil de viata sanatos, se va face in special in orele mai racoroase ale diminetii si seara si va dura minimum 30 de minute.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1031 (s) | 35 queries | Mysql time :0.019432 (s)