News Flash:

Ce trebuie sa faci daca lucrezi la calculator toata ziua

9 Martie 2016
468 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6605 RON (+0.0077)
USD: 4.1120 RON (+0.0247)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
La calculator
Munca de birou poate fi dificila din punct de vedere fizic, mai ales daca presupune statul la birou in fata unui computer intreaga zi. Pentru a evita durerile de spate, durerile de gat, problemele cu ochii si alte afectiuni sunt necesare aceste mici modificari in rutina ta zilnica, scrie CSID.
1. Imbunateste-ti pozitia
Distanta dintre ochii tai si monitor este foarte importanta. Daca se afla la o distanta prea mare, pot aparea durerile de spate si de gat, daca este prea aproape poate aparea senzatia de ochi uscati. Clipeste cat mai des pentru a preveni uscaciunea si iritarea ochilor. Incearca sa clipesti lent la fiecare 20 de minute pentru a lubrifia ochii. Este recomandat ca distanta dintre ochi si monitor sa fie cuprinsa undeva in intervalul 50 - 65 cm. Asigura-te ca ecranul este pozitionat in asa fel incat sa privesti usor in jos, scrie CSID.

2. Hidrateaza-te
Consumul de apa este esential pentru o stare buna de sanatate, dar pe langa faptul ca ajuta la pierderea in greutate, o piele mai buna si mai multa energie, vei avea un motiv in plus sa te ridici din cand de la birou si sa faci cateva pauze.
3. Alarma telefonului, noul tau aliat
La fiecare ora, seteaza-ti alarma pe telefon sau pe computer. De fiecare data cand se declanseaza alarma, ridica-te de pe scaun si fa o plimbare prin birou. Si mai bine este sa faci o pauza de 20 de secunde pentru fiecare 20 de minute de munca. Motivul este unul cat se poate de simplu. Ochii tai au nevoie de relaxare, iar cea mai buna metoda dupa ce te concentrezi cateva zeci de minute in fata monitorului este sa-i oferi o priveliste indepartata.
Pentru a te obisnui cu pauzele in care sa faci putina miscare o data la fiecare ora cand te afli la birou, pune alarma telefonului sa sune. Chiar si doua minute in care te ridici si mergi pe distante scurte dupa 60 de minute de stat jos pot contracara efectele sedentarismului la serviciu.
4. Evita liftul
Daca lucrezi la etajul doi sau trei, incearca sa urci pe scari cat mai des posibil. Parcheaza masina mai departe de destinatie, uita de lift si foloseste scarile, ridica-te de pe scaun pentru a discuta cu un coleg. Cand stai la birou zi de zi, fiecare minut de miscare te ajuta sa iti pastrezi muschii in forma.
5. Mareste fontul
Conform CSID, un alt truc este marirea fontului, chiar daca ai impresia ca vezi foarte bine si cu un font mai mic, intrucat ochii tai vor parcurge mai usor textul de pe ecran. Daca fontul este prea mic, te vei chinui sa vezi, ceea ce conduce la dureri de cap si ochi obositi.

6. Nu uita sa-ti odihnesti ochii
Dupa ce pleci de la birou incearca sa iti odihnesti ochii. Dupa o zi de munca, sa te relaxezi uitandu-te la serialul preferat suna tentant, dar ochii tai au nevoie de o pauza. Muschii ochilor obosesc, din cauza efortului constant de concentrare asupra ecranelor computerelor si a privitului intens. Oftalmologii fac acum referire la o serie de simptome cunoscute ca sindromul privitului la calculator (SPC), care apare la cei care folosesc intens ecranele.

Oftalmologii recomanda regula "20-20-20". Priveste in afara ecranului la fiecare 20 de secunde, apoi la un obiect aflat la o distanta de cel putin 20 de picioare (6 metri). Acest exercitiu relaxeaza muschii folositi pentru concentrarea asupra ecranului computerului, scrie CSID.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

2 hidrateaza-te oftalmologii
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0834 (s) | 35 queries | Mysql time :0.019292 (s)