News Flash:

Ce schimbari sa faci in alimentatie pentru a controla hipertensiunea

26 Septembrie 2010
891 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6559 RON (+0.0040)
USD: 3.9517 RON (-0.0226)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Tensiunea arteriala oscileaza din cand in cand la oricine, dar variatiile sunt nesemnificative si nu creeaza probleme. Exista insa persoane la care oscilatiile sunt mai mari si se incadreaza in simptomele care caracterizeaza afectiunea denumita hipertensiune arteriala sau tensiune ridicata, care poate fi totusi controlata partial prin reducerea cantitatii de sare consumata zilnic. 1. Evita mancarurile semipreparate congelate Au avantajul ca sunt rapid si usor de gatit, dar cele mai multe dintre aceste semipreparate congelate contin o cantitate mare de sare, iar multe dintre ele nu au suficiente legume pentru a asigura organismului necesarul zilnic. 2. Foloseste mai des condimente Atunci cand vrei sa adaugi un plus de gust mancarii pune ceva condimente simple in loc de sare. De asemenea, te poti ajuta si de usturoi sau suc de lamaie. 3. Pune otet si ulei in locul altor sosuri gata preparate Obisnuieste-te sa pui cat mai des otet si ulei la salate si alte mancaruri in locul sosurilor gata preparate, cum ar fi sosul de soia. De asemenea, evita sa folosesti mult ketchup si mustar, desi asta presupune un minus la gust. 4. Inlocuieste conservele din comert cu conserve facute in casa Conservele din comert contin multa sare, motiv pentru care cel mai bine este sa iti pregatesti tu conserve pe timpul verii si toamnei, folosindu-te indeosebi de metoda sterilizarii, pentru a evita sarea. De asemenea, iti poti congela fructe si legume tot fara adaos de sare. 5. Renunta la supele la plic si la condimentele universale Supele instant si condimentele universale granulate, cum ar fi tot cele pentru supe, sunt foarte bogate in sare si, prin urmare, nerecomandate hipertensivilor. 6. Evita saramurile Muraturile, maslinele, varza si toate alimentele care sunt conservate in saramura trebuie evitate. In unele cazuri iti poti prepara tu astfel de saramuri, dar cu o concentratie mai mica de sare si din care sa consumi cantitati mici. 7. Ocoleste mezelurile uscate Sunca, salamul uscat si alte mezeluri uscate trebuie evitate tot din cauza continutului mare de sare. Inlocuieste-le cu produse din carne proaspata la care sa pui putina sare sau chiar deloc. 8. Nu manca chipsuri si alte produse de acest gen Grisinele, biscuitii sarati, chipsurile si alte produse de acest gen contin o mare cantitate de sare, fiind contraindicate chiar si persoanelor care nu sufera de hipertensiune. Daca nu te poti abtine insa de la astfel de alimente iti poti face in casa floricele de porumb fara sare sau chiar chipsuri si biscuiti cu putina sare sau deloc. 9. Consuma ciocolata neagra Despre aceasta mai multe studii au descoperit ca ajuta la scaderea tensiunii arteriale ridicate prin dilatarea vaselor de sange determinata de flavonoizii pe care ii contine. Ai grija insa sa fie cantitati mici cele consumate.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1316 (s) | 25 queries | Mysql time :0.019242 (s)