News Flash:

Ce sa nu faci cand nu poti dormi

2 Aprilie 2013
1996 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6569 RON (-0.0017)
USD: 4.0889 RON (-0.0087)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Ni se intampla tuturor: ai avut o zi grea si te simti peste masura de extenuata, dar, cand pui capul pe perna, nu poti adormi. Multi oameni, cam 30-40% dintre adulti, raporteaza episoade ocazionale de insomnie. Cand treci prin asa ceva, evita urmatoarele lucruri, caci mai rau iti faci.

Nu sta in pat

Daca ti-e greu sa adormi, nu sta sub patura in speranta ca ti se vor inchide pleoapele. Nu te poti forta sa adormi, asa ca ridica-te si gaseste ceva de facut care se situeaza intre stimulant si plictisitor, cum ar fi sa citesti ceva. Apoi intoarce-te in pat si vezi daca ai scapat de insomnie.

Nu bea alcool

Chiar daca un paharel la cina pare somniferul perfect, alcoolul nu este cea mai buna solutie. Poate ca, intr-o prima faza, esti adormita, dar efectul se va disipa si te vei trezi de mai multe ori in timpul noptii. Pragul de trezie este mai scazut si chiar si cel mai mic zgomot te va ridica in picioare.

Nu naviga pe internet seara tarziu

Multumita tabletelor, telefoanelor inteligente si altor dispozitive mobile, internetule ste la dispozitia noastra, in orice pozitie ne-am afla. Dar informatia nu ne va adormi, ci , din contra, ne va face mai alerti. Daca ochii tai privesc in lumina puternica inainte de somn, creierul primeste semnalul ca trebuie sa fie alert. Pentru a evita acest efect, incearca sa faci lumina mai mica in casa cam cu trei ore inainte de somn si opreste din timp si dispozitivele de orice fel.

Nu bea cafeina

Stii prea bine ca nu ai voie sa bei un expresson dublu seara, dar oare cafeaua de la ora 5 P.M. nu te tine si ea treaza la 10 noaptea? Iar ciocolata calda crezi ca nu are niciun efect? Cafeina din cafea, ciocolata, ceai si bauturile racoritoare este un stimulant si efectele ei dureaza ore intregi: cam sase ore pana ce este eliminata din corp.

Nu face sport seara tarziu

Daca faci gimnastica in perioada de 2 ore inainte de somn, iti mentii temperatura corpului la o cota mai ridicata decat ar trebui. Seara, de obicei, temperatura corpului scade. Este unul din semnalele pe care creierul le primeste pentru a sti ca e vremea somnului.

Nu munci din pat

Pare eficient sa platesti facturile sau sa raspunzi la mail-urile de la serviciu in timp ce stai in pat, dar asta iti va alunga somnul. Nu vrei sa-ti faci creierul sa asocieze somnul cu stresul.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

extenuata insomnie
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0766 (s) | 35 queries | Mysql time :0.017773 (s)