News Flash:

Ce sa faci sa nu ai un copil obez

13 Decembrie 2010
2522 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6540 RON (0.0000)
USD: 4.1197 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
In ultimii zeci de ani, numarul copiilor obezi din Romania si din multe alte tari, mai ales din Statele Unite ale Americii, a crescut ingrijorator de mult, principalele cauze fiind lipsa de miscare si alimentatia nesanatoasa. Iar obezitatea in perioada copilariei mareste atat riscul ca greutatea sa ramana mult peste limita normala si ca adult, cat si pe acela al dezvoltarii unor boli, indiferent daca adultul mai este obez sau nu. Si, daca in ceea ce priveste oamenii maturi, aceasta este o problema in principiu doar a lor, la copii este o problema in care parintii au un rol esential. Daca vrei sa stii mai multe despre cum sa iti ajuti copilul sa nu mai aiba o greutate prea mare fata de cea normala, How Stuff Works iti ofera cateva sfaturi. 1. Fa-i un program de miscare Specialistii recomanda cel putin 60 de minute pe zi in care copiii (indeosebi cei care merg deja la scoala) sa faca miscare suficient de intensa incat sa transpire. Asadar, antreneaza-ti copilul in diverse activitati solicitante din punct de vedere fizic si nu te gandi ca trebuie sa faca miscare continuu timp de 60 de minute. Poate fi vorba si de o fragmentare a acestei perioade, numai sa fie cel putin o ora pe zi in care sa faca miscare. 2. Limiteaza-i timpul petrecut in fata televizorului si computerului Potrivit unui studiu realizat la sfarsitul anului 2008, aproape 60% dintre copiii romani de pana in 15 ani petreceau intre doua si trei ore pe zi in fata televizorului. In plus, din ce in ce mai multi copii isi petrec o mare parte din timpul liber la calculator, ceea ce este ingrijorator mai ales daca este in detrimentul activitatii fizice. De aceea, ar trebui ca timpul in care copilul sta la televizor sau la computer sa nu fie mai mare de doua ore pe zi (in afara celui petrecut la computer pentru a-si face o parte din teme, daca are nevoie). 3. Redu cantitatea de sucuri Sucurile, in special cele din comert, nu fac decat sa adauge calorii meniului zilnic, fara sa aduca si beneficii organismului. Chiar si cele suta la suta naturale, facute in casa, sunt foarte bogate din punct de vedere caloric, desi contin si vitamine si alti nutrienti. Din acest motiv, este recomandat ca un copil care are 7 ani sau peste sa nu bea mai mult de aproximativ 340 de mililitri pe zi de suc natural. In plus, este important sa iti inveti copilul sa faca alegeri sanatoase in ceea ce priveste lichidele (adica indeosebi apa plata si lapte) si atunci cand nu este sub supravegherea ta. 4. Ai grija sa doarma suficient Mai multe studii au aratat ca, atat la adulti cat si la copii, un numar insuficient de ore de somn este asociat cu un risc mai mare de a fi supraponderal sau obez. Copiii care au 10 ani sau peste au nevoie de cel putin noua ore de somn in fiecare zi. 5. Nu il lasa sa sara peste micul dejun Copiii care sar peste aceasta masa a zilei nu numai ca au un risc mai mare de a avea probleme de greutate, dar sunt si mai obositi, au o capacitate mai mica de concentrare si sunt mai iritati. In plus, sarind peste micul dejun vor simti o foame mai intensa in timpul zilei, ceea ce ii expune la a manca mai mult si mai nesanatos. 6. Mancati mai des impreuna Atunci cand membrii unei familii mananca impreuna tind sa consume alimente mai sanatoase (mai putine prajeli si mai multe legume). In plus, conteaza sa nu mancati in timp ce va uitati la televizor, deoarece riscul de a consuma mai multa hrana decat este necesara pentru eliminarea senzatiei de foame este mai mare. 7. Ai grija sa ia gustari sanatoase O gustare sanatoasa inseamna, in general, alimente care sunt sarace in grasimi, zahar si sare, iar numarul de calorii al acesteia ar trebui sa fie de aproximativ 100. De asemenea, obisnuieste copilul sa faca alegeri care sunt nu numai sanatoase, ci si satioase, cum ar fi combinatii intre proteine si carbohidrati (iaurt si fructe spre exemplu). 8. Educa-l in spiritul unei vieti sanatoase Un lucru important pe care il pot face parintii este sa isi invete copilul cat mai multe din ce inseamna o viata sanatoasa, pentru a-i asigura niste principii bune si la maturitate. Este indicat ca acesta sa stie orice il ajuta sa fie mai sanatos si mai fericit, cum ar fi ca legumele si fructele sunt bune, dar ca prajelile si bauturile acidulate nu sunt. 9. Incearca sa il integrezi in grupuri care au un stil de viata sanatos Un rol important in greutatea unui copil il are si mediul in care traieste in afara familiei - prieteni, colegi de la scoala. Participa la dezvoltarea unor programe de viata sanatoasa sau doar ia initiativa de a deschide o discutie pe tema asta la o sedinta cu parintii, spre exemplu. Cu cat sunt mai multe persoane in jur care au aceleasi reguli, cu atat sansele ca si copilul tau sa le respecte sunt mai mari (in special in ceea ce priveste hrana si efortul fizic).
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0924 (s) | 24 queries | Mysql time :0.016675 (s)