News Flash:

Ce nu stii despre zahar

31 Ianuarie 2011
1316 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6639 RON (0.0000)
USD: 4.1179 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Zaharul este o substanta care a fost si inca mai este subiectul multor cercetari, acesta fiind invinovatit pentru diverse probleme, de la obezitate si carii pana la anumite afectiuni.

Pentru a sti cat mai multe despre acesta, foodinsight.org a intocmit o lista cu cateva lucruri legate de zahar, care s-ar putea sa te surprinda.

1. Exista mai multe tipuri de zahar

Multi dintre oameni cred ca prin cuvantul "zahar" se intelege doar zaharul din pachet insa, este important de stiut ca acesta include si alte tipuri de zahar, cum ar fi fructoza, galactoza, glucoza, lactoza, maltoza, sucroza. Acestea se gasesc in mod natural in fructe, legume, lactate, miere, melasa si sirop de artar.

Zaharul poate fi extras din surse precum porumbul - pentru a se obtine sirop de porumb sau sirop de porumb cu continut ridicat de fructoza, sau din sfecla de zahar si trestia de zahar - pentru a se obtine zaharul de masa.

Corpul uman nu poate sa faca diferenta intre zaharul care vine direct din alimente in mod natural, cum ar fi din fructe, si cel adaugat la alimente. Odata ingerate, toate tipurile sunt descompuse pentru a produce energie. Iar cele mai comune tipuri de zahar - cel de masa, mierea si siropul de porumb cu continut ridicat de fructoza - contin glucoza, care este singurul "combustibil" ce poate fi folosit de catre creier si principalul utilizat de muschi.

2. Cariile dentare sunt cauzate de catre bacterii, nu de zahar

Zaharurile si amidonul gatit (gasit in paine, paste, biscuiti, chipsuri) sunt carbohidrati fermentabili care contribuie la riscul de a face carii dentare, dar in special in lipsa unei igiene orale adecvate.

Fara aceasta, bacteriile din gura pot descompune zaharurile si amidonul si pot produce acid care ataca smaltul dintilor, gradul de risc care este legat de alimentele bogate in carbohidrati fiind determinat de mai multi factori, cum ar fi cat de des sunt consumate astfel de produse si cat timp raman acestea pe dinti.

Pentru a reduce riscul este important sa ai o igiena orala corecta, sa folosesti o pasta de dinti fluorurata si o apa de gura fluorurata, si sa ai o alimentatie echilibrata.

3. Zaharurile nu cauzeaza hiperactivitate

Multi parinti se tem de faptul ca zaharul ar putea influenta comportamentul copiilor, provocand hiperactivitate. Peste 23 de studii insa, realizate pe parcursul a 12 ani, au aratat ca acesta nu afecteaza comportamentul lor.

Si, desi este adevarat ca o alimentatie saraca in nutrienti poate duce la rezultate mai slabe la teste de performanta, restrictionarea unui aliment sau ingredient nu aduce in schimb imbunatatiri.

Cateva studii au aratat chiar ca, daca este consumat in cantitati mici, zaharul poate stimula performanta in cadrul testelor privitoare la abilitatile mentale.

4. Zaharul nu creeaza dependenta

Multi dintre oameni adora alimentele dulci, insa acest lucru nu inseamna ca zaharul poate crea dependenta. Drogurile, spre exemplu, provoaca aceasta stare deoarece produc niste schimbari fiziologice la nivelul creierului. In plus, alimentele intretin viata, in timp ce drogurile nu.

5. Eliminarea zaharurilor din alimentatie nu este neaparat necesara pentru a slabi

Mai multe studii realizate pe grupuri mari de persoane, care au avut ca scop urmarirea alimentatiei acestora si a starii de sanatate, au aratat ca dietele destul de bogate in zahar nu sunt legate de o greutate peste limitele normale sau de un indice de masa corporala (IMC) ridicat.

Mai mult, consumul relativ mare de zahar a fost gasit adesea ca avand legatura cu un indice de masa corporala scazut.

De asemenea, unii cercetatori si-au propus sa analizeze si daca o alimentatie bogata in zahar ingreuneaza procesul de slabire. Astfel, cand au comparat rezultatele unui grup de persoane care au avut o dieta bogata in carbohidrati complecsi cu cele ale unui grup de persoane care au avut o dieta bogata in zaharuri au descoperit ca scaderea in greutate se situa la niveluri similare, fara sa apara deiferente mari in ceea ce priveste dispozitia sau intensitatea senzatiei de foame.

Ceea ce conteaza in controlarea greutatii este raportul dintre caloriile consumate zilnic si activitatea fizica, nu un aliment sau ingredient anume.

6. Chiar si cei care au diabet pot consuma zahar in cantitati foarte mici

Diabeticii pot manca alimente dulci, in special fructe, dar in cantitati foarte mici (este indicat ca cei in cauza sa intrebe un medic cam cat ii este permis).

Concluzia:

Zaharurile pot face parte dintr-o alimentatie sanatoasa, atat timp cat sunt consumate cu moderatie si in limitele legate de cantitatea de calorii necesara zilnic organismului, in functie de varsta si activitate.

Si, cei care incearca sa iti tina greutatea sub control trebuie sa fie mai atenti la numarul de calorii, iar asta inseamna sa fie mai atenti inclusiv la grasimi, proteine si carbohidrati (zaharuri si produse care contin amidon).
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1086 (s) | 35 queries | Mysql time :0.021527 (s)