News Flash:

Ce este astenia de primavara si cum o combati

4 Martie 2017
227 Vizualizari | 0 Comentarii
Odata cu trecerea iernii, organismul resimte modificarile de temperatura, presiune atmosferica si umiditate. Organismul este suprasolicitat, tonusul fizic si psihic este diminuat si, astfel, apare astenia de primavara.

Ce este astenia de primavara

Senzatia de oboseala si de slabiciune pe care majoritatea oamenilor o resimt in aceasta perioada este, de fapt, urmarea efortului de adaptare a organismului la conditiile noului sezon.

Dupa o perioada in care am fost obisnuiti sa stam mai mult in casa si sa consumam preponderent alimente conservate, este posibil sa ne confruntam cu o stare de slabiciune fizica, de oboseala permanenta si nejustificata, precum si cu dureri de cap si dificultati de concentrare. Toate aceste stari definesc astenia de primavara, care, in opinia medicilor, este consecinta iesirii din hibernare si a efortului de adaptare a organismului la noile conditii de viata.

Sfaturi pentru a combate astenia de primavara

Mananca fructe si legume proaspete

Este foarte important sa profiti de bogatia verdeturilor de sezon. Ele au un rol esential in combaterea asteniei si ajuta la intarirea sistemului imunitar. De asemenea, au o actiune detoxifianta, depurativa, diuretica, ajutand la reglarea tranzitului intestinal.

Un plus de vitamina C

Este recomandat ca, in aceasta perioada. Sa consumam multa vitamina C din surse naturale, deoarece ajuta la crestrerea imunitatii, fortificand organismul. Consumul de legume verzi care apar odata cu incalzirea vremii completeaza necesarul de vitamina C al organismului.  Urzici, stevie, usturoi verde, ceapa verde, loboda, leurda, marar, toate au un aport ridicat de vitamina C, fiind in acelasi timp hipocalorice, rehidratante si mineralizante.

Odihna corespunzatoare

In urma eforturilor corpului de a se adapta la noile conditii, odihna corespunzatoare ajuta la refacerea energiei si la redobandirea unui tonus de invidiat. Pentru o refacere completa a celulelor, este nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte.

Petrece mai mult timp in aer liber

Plimbarile din zilele insorite de primavara stimuleaza creierul nu doar prin cresterea fluxului de sange oxigenat, ci si prin stimularea producerii de serotonina, substanta care genereaza o stare psihica de bine.

Execitii fizice

Sportul ajuta metabolismul, iar pentru ca stimuleaza secretia de endorfine, imbunatateste si starea psihica.

oboseala slabiciune odihna corespunzatoare execitii fizice
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0834 (s) | 24 queries | Mysql time :0.010883 (s)