News Flash:

Ce e bun si ce e rau pentru creierul tau

21 Mai 2010
1144 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6603 RON (+0.0025)
USD: 3.9613 RON (+0.0038)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Daca vrei sa ai rezultate extraordinare in ceea ce priveste functiile creierului tau, ar trebui sa ai grija la ceea ce mananci. Alimentele sunt un fel de combustibil pentru creierul tau, care il ajuta sa functioneze mai bine sau mai prost. Acesta poate fi cu 200% mai productiv daca mancam ceea ce trebuie. Pentru memorie pe termen scurt Asta da - Bea cafea, cofeina incetineste procesul de imbatranire si sporeste performanta memoriei pe termen scurt. O ceasca de cafea ajuta la imbunatatirea atentiei si creste abilitatile de rezolvare a problemelor. Asta nu - Nu bea bauturi energizante si nici prea multa cafea, ce-i prea mult strica. Cofeina consumata seara tarziu nu te va mai lasa sa dormi, iar somnul este strict necesar pentru imbunatatirea memoriei. Pentru memorie pe temen lung Asta da – Mananca afine, antioxidantii continuti de aceasta ajuta la protejarea creierului si reduce riscul de Alzheimer si Parkinson. Aceste fructe pot imbunatati de asemenea procesele cognitive, cum ar fi traducerea sau ganditul. Asta nu – Fructele necoapte si cele congelate sunt impostori nutritionali pentru cele coapte natural, deci mananca fructe in sezonul lor, si nu in afara sezonului. Pentru a gandi rapid Asta da – Mananca somon sau macrou, acizii grasi omega-3 sunt un bloc principal al tesutului cerebral, pentru a creste puterea de gandire. Acidul nicotinic continut de somon previne de asemenea paritia bolii Alzheimer si are rol de incetinire a ratei de declin cognitiv. Asta nu – Inghetata bogata in grasimi saturate, poate bloca vasele de sange si impiedica fluxul de nutrienti si sange catre creier. Pentru energie Asta da – Mananca salata cu ulei vegetal, uleiul va ajuta la incetinirea digestiei proteinelor si a carbohidratilor, va stabiliza nivelul zaharului din sange si va mentine un nivel mare de energie. Poti adauga pui si un ou fiert tare pentru mai multe proteine energizante. Asta nu – nu manca clatite sau covrigi, carbohidratii induc un nivel crescut de triptofan, substanta ce provoaca somnul. Pentru a te calma Asta da – manaca iaurt semidegresat sau nuci, acestea sunt o buna sursa alimentara de lizina, substanta care te scapa de anxietate si stres. Asta nu – bauturile carbogazoase duc la deprimare si anxietate. De asemenea, te fac sa devii agitat si nervos. Pentru concentrare Asta da – Bea ceai de menta, mirosul de menta te ajuta sa te concentrezi si creste performanta. Soferii care beau ceai de menta conduc mai alert si sunt calmi. Asta nu – Nu manca bomboane si nici un fel de produse zaharoase. Pe termen lung vei avea un continut mare de zahar in sange ceea ce va duce la lipsa de concentrare. Pentru o stare de bine Asta da – spanacul este o sursa bogata de vitamina B, care este componenta cheie pentru producerea de hormoni ai fericirii cum ar fi serotonina, dopanima si nonadrenalina. Lipsa de vitamina B provoaca nervozitate si iritabilitate. Asta nu – ciocolata alba, nu este de fapt o ciocolata deoarece nu contine cacao. In concluzie, aceasta nu va stimula producerea de serotonina precum ciocolata reala. Pentru ascutirea simturilor Asta da – mananca o lingura de seminte de in pe zi. Inul este o sursa buna de alfalinoleic, o grasime sanatoasa care imbunatateste functinarea cortexului cerebral, zona a creierului care proceseaza informatia senzoriala, inclusiv a placerii. Asta nu – alcoolul afecteaza sistemul nervos, te va face sa devii mai neglijent si nu mai sensibil.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0919 (s) | 35 queries | Mysql time :0.017681 (s)