News Flash:

Cate fructe sa consumi in functie de culoarea lor

1 Aprilie 2011
1264 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6669 RON (0.0000)
USD: 4.0761 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Natura ofera diferite culori fructelor si legumelor, in functie de nutrientii pe care acestea le contin. Consumul acestor alimente in functie de culoarea lor iti confera un control asupra vitaminelor pe care le asimilezi.

Fiecare culoare este data de anumite fitochimicale - compusi extrem de buni pentru sanatate - care previn diferitele afectiuni. Spre exemplu, potrivit Shine, antocianina si proantocianinele sunt doua tipuri de antioxidanti asociati cu mentinerea sanatatii organismului si in special a creierului. Acestia se gasesc in alimente precum afinele si vinetele.

Fructe si legume rosii si portocalii (5-6 portii pe saptamana pentru un adult)

Cat inseamna o portie? In jur de 8 capsuni mari, un ardei rosu mare, 12 morcovi mici sau 2 morcovi medii, un cartof dulce sau o jumatate de grepfrut roz.

Legumele si fructele astfel colorate, precum tomatele sau ardeii rosii, contin licopen, o fitochimicala care ajuta la prevenirea cancerului de san si prostata.

Alfa si beta-carotenul dau culoarea portocalie vibranta a morcovilor si cartofilor dulci. Corpul transforma acesti compusi in vitamina A, care iti ajuta ochii, oasele si sistemul imunitar. Fitochimicalele au si rol de antioxidanti, tinand astfel deoparte bolile si radicalii liberi.

Vegetalele cu frunze de culoare verde-inchis (1-2 portii saptamanal)

Asta poate insemna fie o cana de vegetale gatite, 2 cani de verdeturi crude sau 10 manunchiuri de brocoli.

Spanacul sau rucola sunt surse bogate de luteina, zeaxantina si fitochimicale care se acumuleaza la nivelul ochilor si previn degenerescenta maculara, o cauza principala a orbirii in randul persoanelor in varsta.

Aceste legume sunt bogate si in beta-caroten. Legumele din familia crucieferelor, precum brocoli sau conopida, ofera compusi care previn cancerul prin cresterea numarului de enzime care elibereaza corpul de toxine.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0960 (s) | 38 queries | Mysql time :0.023312 (s)