News Flash:

Care sunt cauzele durerilor de spate?

22 Noiembrie 2013
923 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6662 RON (+0.0012)
USD: 4.0794 RON (-0.0061)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Daca iti petreci toata ziua cu capul aplecat asupra biroului, muschii ce sustin coloana vertebrala sufera, se contracta si te dor. Remediul? Corecteaza-ti pozitia.

Problema ta se numeste sedentaritate

Daca stai asezata multa vreme, cu spatele indoit in fata, in loc sa-l sprijini de spatar, iti supui spatele la multe tensiuni. In aceasta pozitie, pozitia lombara suporta o incarcare de aproape 250 kg, fata de cele 25 - 70 kg care apasa pe coloana vertebrala atunci cand stai intinsa sau mergi. Mai mult decat atat, pe termen lung, sedentaritatea si pozitiile gresite duc la pierderea tonicitatii muschilor responsabili de miscarile coloanei. Prin urmare, spatele devine mai putin elastic, iar vertebrele si ligamentele pot suferi distorsiuni. Astfel incat e de ajuns o miscare brusca pentru a te trezi cu o durere puternica in zona lombara, care poate dura si cateva zile si care te poate aduce pana la imobilitate.

Miscarea este benefica

Organismul e in masura sa repare aceste probleme cu ajutorul exercitiilor fizice. Iti sugeram sa te plimbi, sa inoti, sa faci stretching sau sa mergi pe bicicleta: aceste activitati fac muschii sa devina mai puternici. In afara de a te misca mai mult, trebuie sa-ti controlezi pozitia corpului: cand stai pe scaun, tine bustul drept si bazinul langa spatar.

Pozitii impotriva durerii

Noaptea, incearca sa dormi pe o parte, cu picioarele flexate spre piept si cu o pernuta intre genunchi: aceasta pozitie calmeaza tensiunea muschilor dorsali.

Ce e de facut

Daca medicul nu ti-a spus sa faci o radiografie, inseamna ca nu e necesar. Si pentru ca se intampla destul de rar ca o durere de spate sa ascunda o problema mai grava (spre exemplu, deplasarea unui disc intervertebral sau artroza). Incearca, in schimb, sa-ti corectezi pozitia corpului si sa faci mai multa miscare. Apoi, fa-ti testul nostru: te va ajuta sa intelegi care este originea problemelor tale.

Exercitii pentru coloana

1. Asezata la birou, indoaie piciorul drept cu laba bine infipta in podea si intinde piciorul stang. Indoaie-te de spate si incearca sa atingi cu mana degetele piciorului stang, de 5 ori. Repeta miscarea cu piciorul drept.
2. Lipeste-te de un perete, stand dreapta, cu picioarele lipite. Stand pe varfuri, ridica-ti bratele in sus, incercand sa te intinzi cat de mult poti. Ramai in aceasta pozitie timp de 5 secunde si apoi intoarce-te in pozitia initiala. Repeta de 10 ori.
3. In patru labe, expira si arcuieste-ti spatele in sus. Inspira si trage inapoi zona lombara, de 10 ori.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

capul aplecat oloana vertebrala pozitia durere zona lombara
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1086 (s) | 24 queries | Mysql time :0.029587 (s)