News Flash:

Calciul si magneziul din alimente trateaza stresul

10 Ianuarie 2011
1385 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6559 RON (+0.0040)
USD: 3.9517 RON (-0.0226)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Din ce in ce mai des, in jurul nostru, apar persoane care spun ca nu se simt bine, ca ceva le perturba atat fizicul, cat si psihicul, dar nu le doare nimic. In cele mai multe din cazuri este vorba de stres, "boala secolului", cum a ajuns sa fie numit, si starile de rau nu sunt altceva decat reactii ale organismului de a se adapta situatiilor incomode cu care persoanele vin in contact in viata de z cu zi.

Cauzele care genereaza stresul sunt multe si diverse, de la instabilitatea si nesiguranta locului de munca, teama pentru ziua de maine, insecuritatea, acasa, pe strada ori la locul de munca, lipsa banilor, problemele familiale, esecurile repetate, nerealizarile inregistrate. Toate aceste probleme si poate si altele, nerostite, impovareaza mintea, obligand-o sa caute mereu alte si alte solutii.

Alimentatia haotica, irationala, din fuga, este una din cauzele care nu fac decat sa acutizeze si mai mult manifestarile stresului, sa-l intensifice si, pe zi ce trece raul sa fie tot mai greu de suportat.

Pentru ca omul sa poata face fata mai usor situatiilor deloc placute cu care vine zilnic in contact are nevoie de un regim alimentar bogat in calciu si magneziu, vitale pentru organism. Din fericire, ambele minerale se gasesc in multe alimente pe care doar trebuie sa le cunoastem si sa le consumam ca pe niste medicamente.

Calciul, care sustine sistemul nervos, sanatatea oaselor si miscarea muschilor, se gaseste in lapte si in produsele lactate, in soia, cereale integrale, broccoli si varza chinezeasca, in peste si conserve de somon.

Insa, pentru a fi asimilat de organism, calciul trebuie asimilat cu vitamina A, care se gaseste in morcovi si catina, si vitamina C, care se poate procura din citrice, patrunjel, macese.

Magneziul, energizant si calmant, se gaseste in legume verzi, mazare si fasole, nuci, seminte, cartofi, sfecla rosie, banane, curmale, cereale integrale nerafinate. Lipsa magneziului din organism duce la crampe musculare, oboseala, accidente cardiovasculare, disfunctii renale.

Combinatia de calciu-magneziu este cel mai eficient calmant natural pentru psihic. Decat o gustare de la fast food, cand nici nu stii ce inghiti, mai bine un iaurt cu cereale ori o salata de verzaturi cu putin ulei de masline si cateva picaturi de zeama de lamaie sau chiar o mancare de fasole, care e mult mai sanatoasa.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1376 (s) | 24 queries | Mysql time :0.017550 (s)