News Flash:

Calciu, magneziu si zinc pentru un sistem nervos sanatos

7 Februarie 2011
2392 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6658 RON (-0.0009)
USD: 4.0493 RON (+0.0134)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Nu este posibila o viata normala si relaxata fara vitaminele si mineralele de care organismul are nevoie zilnic. Cand cantitatea acestor combustibili scade sub limitele normalului, apar oboseala si fel de fel de manifestari ale organismului, care nu sunt nimic altceva decat semnale de alarma ca in organismul nostru ceva nu este in ordine. Aceste semnale de alarma, in nici un caz, nu trebuie ignorate ori neglijate.

Tripleta calciu, magneziu, zinc este esentiala pentru un sistem nervos puternic si relaxat. Manifestari neplacute apar atunci cand scade cantitatea de care are nevoie organismul.

In functie de gravitatea sa, lipsa de calciu are manifestari diferite. La copii, apar rahitismul si tulburari de crestere. La adulti, apar carceii, furnicaturi ale membrelor, dereglari ale ciclului menstrual la femei, scaderea potentei sexuale la barbati, carii dentare, apatie, stari de melancolie.

In cazul lipsei severe de calciu, simptomele sunt desigur mult mai grave si se manifesta prin insomnie, irascibilitate fara un motiv aparent, stari de depresie, dureri puternice de cap, senzatia de lipsa de aer, atacuri de panica.

Calciul poate fi luat din alimente, sursele fiind laptele si produsele lactate, galbenusul de ou, semintele de susan, soia, fasole, sfecla rosie, diferite ape minerale, mazare, telina.

Magneziul este necesar pentru pentru absorbtia calciului si buna functionare a muschilor si nervilor. Magneziul regenereaza celulele, dreneaza ficatul si previne atacurile de inima. Cand nu este suficient, apar crampele musculare, oboseala, spasmofilia, accidentele cardiovasculare, disfunctiile renale.

In stare naturala, magneziul se gaseste in legumele verzi, cartofi, sfecla rosie si fructe, smochine, curmale (adevarate bombe de minerale si vitamine), nuci si migdale.

Persoanele care au lipsa de zinc pot fi usor recunoscute dupa aspect. Au un par bolnavicios, lipsit de viata, tocit si rar. Unghiile lor sunt slabe, macinate, cu pete albe, inestetice. Aceste persoane racesc usor, au probleme cu ochii, mai ales noaptea, acel "orb al gainii", tulburari de somn. La copii, in lipsa zincului, se constata o incetinire a cresterii.

Invatati ca nu sampoanele si gelurile dau viata si stralucire parului, ci zincul, de aceea este recomandat sa consumati zilnic alimente bogatre in zinc.

In stare naturala, zincul poate fi procurat din carne, peste si fructe de mare, oua, nuci, seminte si drojdie de bere.

Mancati zilnic fructe si legume bogate in minerale si vitamine, invatati sa "cititi" manifestarile organismului ca sa stiti cand trebuie actionat si cu ce, pentru ca numai astfel puteti castiga zile, luni si ani de sanatate si viata.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1018 (s) | 35 queries | Mysql time :0.022686 (s)