News Flash:

Caisele, fructele ideale cand vrei sa scapi de kilograme. Ce alte beneficii au pentru adulti, dar si pentru copii

31 Mai 2018
328 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7142 RON (+0.0061)
USD: 4.1491 RON (+0.0114)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Cunoscute inca din antichitate, caisele sunt cultivate si la noi in tara. Culoarea lor poate varia de la portocaliu mai pal pana la portocaliu intens, uneori si cu zone de roz, in functie de cat sunt de coapte. Gustul lor este unul dulce, usor acrisor atunci cand nu sunt foarte coapte. Beneficiile lor nu pot fi insa trecute cu vederea.

O portie de 100 g caise (aproximativ 3 bucati) proaspete contin numai 48 kcal, cu 11 % carbohidrati, 1.5 % proteine si niciun gram de lipide. „Sunt fructe in care intalnim micronutrienti precum carotenoizii, o familie de peste 600 de substante care se gasesc in plante si care sunt transformate de organism in vitamina A. Acestia se gasesc in fructe si legume verzi, galbene si portocalii, cum sunt morcovii, dovleacul, cartofii dulci, caisele, spanacul, broccoli.

Vitamina A este un antioxidant si este esentiala in dieta pentru sanatatea ochilor, a pielii, parului, dintilor si oaselor). Alti micronutrienti pe care ii contine: vitamina C, vitamina E, magneziu, potasiu, cupru sau mangan, dar si fibre. Necesarul de fibre pentru un adult este de aproximativ 14 g pentru fiecare 1000 kcal, 3 caise proaspete aducand 2 g fibre”, precizeaza nutritionistul Mihaela Posea pentru Ce se intampla, doctore?

Continut caloric scazut
Trei caise  fac o gustare comoda pentru persoanele aflate la dieta (48 de kcal continute de 100 g de caise Astfel, o gustare de aproximativ sase caise are sub 100 kcal si reprezinta echivalentul a doar 4 patratele de ciocolata, 15 migdale sau o treime de covrig.

Cantitate decenta de fibre
Fibrele alimentare incetinesc absorbtia glucidelor, imbunatatind astfel controlul glucozei sangvine (glicemia).  De asemenea, sunt implicate in mentinerea unei stari de satietate prelungite si in reglarea  tranzitului intestinal. „De foarte multe ori, regimurile alimentare restrictive sunt sarace in fibre datorita accentului pus pe proteine si blamarii carbohidratilor. Avem numerosi pacienti care sosesc in clinica noastra convinsi ca un regim de scadere in greutate presupune eliminarea carbohidratilor din alimentatie. In realitate, intr-un regim de scadere in greutate se poate mentine un raport intre cele 3 mari grupe de macronutrienti care nu presupune eliminarea niciuneia”, adauga specialistul.

Ajuta la mentinerea unui ten sanatos si a unui par stralucitor
Prin continutul de vitamina A, C si E consumul de caise asigura un aspect sanatos al pielii si parului. „Multe dintre femeile care urmeaza diete faimoase si extrem de restrictive aleg sa ignore consecintele pe care acestea le pot avea asupra sanatatii lor. Nu realizeaza insa ca acestea au efecte negative si asupra infatisarii lor – exact lucrul pe care vor sa il imbunatateasca prin dietele urmate’’, mai spune medicul Mihaela Posea.

Contribuie la mentinerea si dezvoltarea musculaturii
Continutul de potasiu si magneziu din caise ii ajuta pe cei care le consuma sa isi mentina functionarea normala a musculaturii. „Obiectivul oricarui pacient care urmeaza un program este sa scada cantitatea de grasime din corp. De aceea, noi urmarim evolutia pacientilor cu ajutorul analizatorului corporal cu bioimpedanta. Scaderea masei musculare, a mineralelor depozitate in oase sau deshidratarea nu reprezinta obiectivele noastre. Scaderea masei de grasime in conditiile mentinerii masei musculare duce la o stare mai buna de sanatate. In plus, cresterea masei musculare duce la cresterea ratei metabolice.

Potasiul si magneziul sunt minerale esentiale pentru acest proces, conditia numita hipopotasemie ducand la slabirea masei musculare si la crampe Magneziul este implicat in contractia musculara, dar si in functionarea normala a sistemului nervos’’, afirma Dr. Mihaela Posea pentru CSID.

Aduc o stare de bine
Combinatia de vitamina C, potasiu si magneziu din caise le fac pe acestea un depozit de stare de bine. O gustare bogata in acesti micronutrienti poate sa constituie pentru unii dintre pacienti un boost de energie similar consumarii cafeinei.

De ce trebuie intoduse in alimentatia copiilor

Au un continut bogat in vitamine si minerale
Caisele, alaturi de multe alte fructe, sunt recomandate copiilor datorita continutului bogat de vitamine si minerale. Copilul are nevoie de o alimentatie care sa ii asigure necesarul de micronutrienti, deoarece lipsa acestora poate duce la o dezvoltare sub potentialul genetic.

Cantitate buna de fibre
Fibrele sunt esentiale pentru alimentatia copiilor si caisele, cu cele 2 grame de fibre continute/100g asigura unui copil o gustare echilibrata si cu beneficii.

Culoare vie
Aspectul alimentelor este foarte important pentru copii. De aceea, cele care au culori atragatoare sunt indicate pentru a le fi servite. „Recomandam intotdeauna familiilor sa invete copiii de mici cu gusturi mai variate si sa ii incurajeze sa guste macar toate fructele si legumele, atat in stare proaspata, cat si gatite. Caisele isi aduc si ele contributia la diversificarea paletei de gusturi a celor mici”, mai spune medicul nutritionist Mihaela Posea.

Contin substante esentiale pentru dezvoltarea creierului
Magneziul si potasiul sunt necesare dezvoltarii creierului copilului , asa ca, alaturi de alti micronutrienti, nu trebuie sa le lipseasca din alimentatie.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1002 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013289 (s)