News Flash:

Beneficiile cartofului dulce

28 Mai 2011
1521 Vizualizari | 0 Comentarii
Cartoful dulce, originar din America Centrala, este una din cele mai vechi legume din istoria umanitatii. In Europa a fost adus in 1492 de catre Cristofor Columb. Ca forma, este ceva mai mare decat cartoful clasic si, cel mai adesea, este lunguet, are miezul galben sau portocaliu si o gramada de calitati si beneficii care-l recomanda drept un aliment foarte sanatos.

In urma cercetarilor facute, s-a constatat ca aceasta leguma are una dintre cele mai consistente valori nutritive. Astfel, o suta de grame de cartof dulce, fiert sau copt, contine vitamina A sub forma de betacaroten, de trei ori mai mult decat necesarul zilnic.

Vitamina C si manganul reprezinta 30% din necesarul zilnic la suta de grame, urmat de cupru, fibre alimentare si vitamina B6 - 15% din necesarul zilnic -, iar fierul si potasiul, 10%. Raportat tot la suta de grame, cartoful dulce contine 20 grame de carbohidrati, 1,6 grame de proteine si 0,1 grame grasimi.

Proteinele din compozitia cartofului dulce au proprietati antioxidante importante. Vitaminele A si C au calitati antiinflamatorii, reducand, in acest fel, crizele de astm ori durerile provocate de diferitele forme de reumatism.

Vitamina B, bine reprezentata in aceasta leguma, reduce riscurile atacurilor de inima, iar potasiul din compozitie contribuie la mentinerea echilibrului electrolitic fluid si functia cardiaca normala. Fumatorilor sau persoanelor care traiesc intr-un mediu in care se fumeaza fara jena li se recomanda un regim bogat in alimente care sa contina vitamina A, cartoful dulce numarandu-se printre acestea.

Te apara de viroze si bronsite

S-a constatat ca persoanele care consuma cartofi dulci sunt mult mai rezistente in fata bolilor si a virozelor de sezon. Vitamina C din compozitie, in combinatie cu fierul si alti nutrienti, ajuta la vindecarea rapida a bronsitei.

Cartoful dulce are efect calmant asupra stomacului si intestinelor. Vitaminele B si C din compozitie, ca si betacarotenul, calciul si potasiul sunt de mare ajutor in tratarea ulcerului gastric. Consumul de cartofi dulci previne constipatia si reduce eventualele inflamatii.

Nutritionistii sustin ca varianta dulce a cartofului este mult mai sanatoasa, mai saraca in calorii si mai bogata in betacaroten. Din pacate insa la noi cartoful dulce inca nu se cultiva si, atat cat a fost adus de afara, nu s-a bucurat de succes, poate si din cauza ca gustul este atat de diferit fata de al cartofului clasic.

Romanul este mai traditionalist, mai greu de urnit, mai ales atunci cand este vorba de mancare. Inainte de toate, romanul ia in calcul gustul fara sa se gandeasca la proprietati, calitati, nutrienti, beneficii.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0950 (s) | 34 queries | Mysql time :0.023748 (s)