News Flash:

Alimentele care contin fier vindeca anemia

9 Februarie 2011
1402 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6590 RON (-0.0009)
USD: 4.1340 RON (-0.0129)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
O alimentatie haotica, irationala, dorinta uneori maladiva de a slabi imediat, indiferent de sacrificii si fara a lua in calcul ce s-ar putea intampla, nu poate avea decat consecinte dintre cele mai neplacute. Anemia este una dintre acestea.

Anemia este suferinta produsa de lipsa fierului din organism. Fierul este absolut necesar in organism in procesul de formare a globulelor rosii din sange si a mioglobinei din muschi.

Anemia se manifesta prin oboseala fizica si intelectuala, rezistenta scazuta la raceli si infectii, lipsa poftei de mancare, scaderea randamentului zilnic, somnolenta. Femeile insarcinate, care sufera de anemie, risca sa nasca prematur ori un copil cu greutate mica.

La copii, lipsa fierului din organism se manifesta prin anomalii comportamentale, imposibilitatea de a asimila cunostinte la scoala si o crestere lenta. La adulti, manifestarile anemiei pot avea forme mai agresive, de la nervozitate, aparent fara motiv, palpitatii, ameteli si imunitate scazuta la sangerari excesive in timpul ciclului menstrual ori hemoragii intestinale si insomnie.

Fierul de care are nevoie organismul ca sa fie sanatos si sa functioneze normal poate fi luat din alimente. Si organismul are o rezerva de fier, depozitata in ficat, rinichi si splina, dar aceasta este insuficienta. Cantitatea de fier zilnica de care are nevoie organismul variaza in functie de varsta si sex.

Daca unui copil ii trebuie intre 7 si 10 miligrame de fier pe zi, absolut necesar procesului de crestere si dezvoltare, unui adolescent ii trebuie intre 10 si 16 miligrame de fier in timp ce unui barbat ii sunt suficiente 9 miligrame pe zi. Femeile adulte au nevoie de 16 miligrame.

In functie de sursa din care provine, exista doua tipuri de fier, cel care provine din carne, ficat, peste si altul care provine din vegetale. Insa, indiferent de provenienta, la nivelul tubului digestiv, fierul este foarte bine asimilat.

Cele mai bogate alimente in fier sunt carnea de vita, ficatul si galbenusul de ou. Fierul se mai gaseste in peste si ulei de peste, nuci, alune, fasole, telina, varza, legume cu frunze verzi.

Atentie, insa, la alimentele care pot bloca absorbtia fierului, ceaiul verde si cafeaua, sa nu fie consumate in exces.

Un regim alimentar echilibrat, fara excese ori obsesii, va poate asigura zile senine de care sa va bucurati alaturi de ceilalti si in care sa va puteti desfasura activitatea sanatos.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1216 (s) | 35 queries | Mysql time :0.023780 (s)