News Flash:

Alimente sanatoase cu putine calorii

9 Martie 2011
918 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6677 RON (+0.0014)
USD: 4.0341 RON (+0.0071)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Alimentele care contin putine calorii sunt vitale pentru sanatate. Aceste alimente, precum citricele, strugurii, ciresele sau morcovii, sunt bogate in substante care pot preveni numeroase afectiuni, cum ar fi bolile de inima si cancerul.

Multe alimente contin alte substante decat vitamine si minerale, care sunt de asemenea vitale pentru sanatate. Cunoscute sub denumirea de fitochimicale, aceste substante sunt antioxidanti, care ajuta la prevenirea bolilor coronariene si cancerului, informeaza Handbag.

Va prezentam mai jos 10 alimente cu continut scazut in calorii, pe care ar trebui sa le mancam in mod regulat.

Citrice: lamai 19 kcal/100g, portocale 37kcal/100g

Citricile, cum ar fi portocalele, lamaile si grepefrutul, sunt o excelenta sursa de bioflavonoide si vitamina C - un singur fruct ofera, de obicei cantitatea zilnica recomandata de 60 de mg. Flavonoidele impreuna cu vitamina C cresc eficienta lor antioxidanta si pot avea proprietati anti-cancer. Citricile contin pectina - o fibra, care ajuta la scaderea colesteronului.

Citricile contin cantitati utile de potasiu, calciu si acid folic. Incercati sa mancati cel putin un fruct din categoria citricelor pe zi. Interesant este ca folosind sucul de lamaie se reduce nevoia de sare.

Mai multe studii sugereaza ca aportul alimentar natural de beta-caroten si vitamina A sunt importante in reducerea riscului de boli coronariene si de cancer.

Brocoli 33 kcal/100 g

Brocoli este acum recunoscut ca fiind una dintre cele mai benefice legume verzi, deoarece contine un numar de fitochimicale, care ajuta la protectia impotriva cancerului. Aceste legume contin doar 2% carbohidrati, dar va va creste nivelul de proteine, calciu si magneziu.

Este o buna sursa de estrogeni si contine de asemenea indol 3 carbinol, o substanta necesara pentru a asimila hormonii sexuali din organism mai eficient. Brocoli ar trebui sa fie fiert mai putin, pentru a-si pastra toate componentele sale benefice si poate fi consumat si crud in salate.

Cirese 48kcal/100g

Ciresele contin acid elagic, care protejeaza impotriva cancerului prin blocarea unei enzime necesare pentru dezvoltarea celulelor canceroase. Ciresele contin pigmenti antioxidanti. Mancand cirese se reduce concentratia de acid uric in circulatie si se spune ca previne guta.

Ciresele au, de asemenea, o actiune usor laxativa si sunt o sursa de vitamina C si potasiu.

Anghinare 41kcal/100g

Anghinarele contin enzime si un complex de zahar, care ajuta la stabilizarea nivelului de glucoza din sange. Dupa ce au fost recoltate si depozitate un timp, acestea au un gust dulce si pot oferi pana la 75 kcal.

Anghinarele imbunatatesc digestia si sunt o sursa utila de fier, potasiu, calciu, magneziu si fier.

Morcovii 35kcal/100g

Morcovii contin doar 8% carbohidrati si sunt o sursa extrem de bogata in carotenoide. Acestea au o actiune antioxidanta importanta in organism. Unele carotenoide pot fi convertite in vitamina A in organism.

Acestea protejeaza o parte a retinei responabila pentru vederea fina. Carotenoidele pot fi convertite in vizualizarea culorii violet, care este necesara pentru vederea normala.

Struguri 60kcal/100g

Strugurii negri au fost mult timp asociati cu o sanatate buna si sunt administrati in mod traditional la tratarea pacientilor, pentru a ajuta la recuperarea lor. Strugurii contin pigmenti puternici, antioxidanti care aduc beneficii cardiovasculare, plus acidul elagic, care are proprietati anti-cancer.

Strugurii ofera cantitati utile de potasiu si minerale, cum ar fi bor, magneziu si cupru.

Ardeiul chili 20kcal/100g

Consumul de ardei iute stimuleaza producerea de analgezice naturale in creier si mucus in stomac, care protejeaza impotriva ulcerului. Ardeiul iute contine antioxidanti, care protejeaza impotriva bolilor de inima, coronariene si a cancerului, prevenind imbatranirea prematura.

Este o sursa de beta-caroten si de vitamina C.

Mango 57kcal/100g

Mango este o sursa de carotenoide, dintre care unele se pot transforma in vitamina A, in organism. Unele soiuri de mango contin la fel de multi astfel de pigmenti ca si 100g de carne. Mango contine cantitati mari de vitamina C si fibre, plus potasiu si vitamina E.

Un fruct de mango cantareste in medie 150g si ofera aproximativ 85 kcal de energie.

Iaurt cu continut scazut de grasime 56kcal/100g

Iaurtul contine bacterii care ajuta la mentinerea intestinelor sanatoase. Aceste bacterii inhiba celulele, care provoaca ulcerul si cancerul de stomac. Amelioreaza constipatia, diarea si balonarea, reduce frecventa alergiilor alimentare si este o sursa de calciu, fosfor, vitamina K.

Ceaiul - fara calorii

Ceaiurile verzi, negre si albe sunt o sursa bogata in antioxidanti, care ajuta la protejarea impotriva bolilor cardiace. Oamenii care beau 4 cesti de ceai pe zi sunt cu 50% mai putin predispusi la un atac de cord, decat cei care nu beau ceai. Un consum mare de ceai poate reduce riscul unor tipuri de cancer, in special cele ale stomacului si ale vezicii urinare.

Ceaiul este o bogata sursa de mangan si este una dintre putinele surse naturale de fluor, care protejeaza impotriva cariilor dentare. Are beneficii pentru sanatate prin activitatea anti-inflamatoare, anti-spasmodica si anti-alergica.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3211 (s) | 35 queries | Mysql time :0.103558 (s)