News Flash:

Alimente-medicament ca sa ai o inima sanatoasa

26 Februarie 2011
1035 Vizualizari | 0 Comentarii
Putem avea o viata lunga si sanatoasa, cu cat mai putine evenimente patologice, daca suntem informati si stim ce sa facem ca sa ne fie bine. Pe langa miscare, obligatorie pentru o inima puternica, plimbare in aer liber, practicarea unui sport, mersul pe bicicleta, lucrul in gradina, e recomandata si o dieta sanatoasa din care sa nu lipseasca alimentele binefacatoare prin structura lor chimica.

Rosiile sunt bogate in vitamina A si C, potasiu si alte substante necesare organismului. Licopenul din rosii are proprietati antioxidante si ofera beneficii in cazul bolilor cardiovasculare. Astfel, licopenul din rosii reduce semnificativ riscul aterosclerozei iar incidenta infarctului miocardic scade pana la 50% la persoanele care consuma rosii, dar si alte fructe si legume de culoare rosie.

Uleiul de masline contine acizi grasi monosaturati, antioxidanti si siliciu. Ajuta la cresterea nivelului HDL, adica a colesterolului bun, protejand in felul acesta arterele. Este stiut ca la mediteranieni, populatia din Grecia, Spania, Italia si sudul Frantei incidenta bolilor cardiovasculare este considerabil mai mica decat in alte tari, datorita consumului preponderent de ulei de masline.

O lingura de ulei de masline luata o data sau de doua ori pe zi poate echilibra nivelul colesterolului. Tratamentul este de lunga durata, de pana la sase luni, uneori chiar si un an, dar nu are reactii adverse asa cum au medicamentele de sinteza recomandate de medic pacientilor cu colesterolul peste limitele normale.

Pestele gras contine acizi omega3, cu rol de protectie impotriva bolilor de inima si atacurilor cerebrale.

Bananele regleaza tensiunea arteriala, contribuind astfel in profilaxia infarcturilor, a accidentelor vasculare cerebrale, aritmiilor. Hipotensivilor carora li s-au prescris diuretice li se recomanda consumul a cate doua banane pe zi, pentru a substitui potasiul eliminate din organism.

Merele contin fibre insolubile care grabesc eliminarea grasimilor din organism, si fibre solubile care reduc cantitatea de lipoproteine produse de ficat. Doua mere, de preferinta cu coaja rosie, consummate zilnic pot reduce colesterolul cu pana la 16%.

Vinul rosu contine antioxidanti care protejeaza inima si creierul. Ca medicament, se pot bea cel mult 200 de ml de vin rosu pe zi.

Alte alimente bogate in potasiu, absolut necesar pentru o inima sanatoasa sunt fasolea boabe, pepenele galben, portocalele, cerealele integrale, broccoli, usturoiul, avocado.

Nu-i niciodata prea tarziu sa se renunte la anumite obiceiuri culinare si sa se adopte altele, rationale, sanatoase care pot combate afectiuni grave si pot prelungi viata.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0781 (s) | 34 queries | Mysql time :0.017582 (s)