News Flash:

Alimente care te ajuta sa dormi

3 Februarie 2011
1427 Vizualizari | 0 Comentarii
Vrei sa dormi mai bine? Imbunatateste-ti dieta: unele alimente consumate inainte de ora de culcare te ajuta sa adormi mai repede si imbunatatesc calitatea somnului.

1. Ceai

Ceaiul de musetel te pune imediat in "sleep mode". Ceaiul verde contine teanina, un compus care promoveaza somnul, dar contine si cafeina, de aceea e bine ca inainte de culcare sa sorbi o varianta decofeinizata.

2. Migdale

Migdalele contin magneziu, care promoveaza atat somnul cat si relaxarea musculara. In plus, migdalele mai contin si proteine, care mentin un index glicemic stabil in timpul somnului, creand relaxare.

3. Banana

Mananca o banana inainte de culcare: ea este o sursa excelenta de magneziu si potasiu, elemente care ajuta la relaxarea muschilor stresati. Banana contine si triptofan, un aminoacid convertibil in serotonina si melatonina, cei doi hormoni de relaxare si organismului. Amesteca o banana cu un pahar cu lapte si Noapte buna!

4. Lactate

Iaurtul, laptele si branza contin triptofan, dar si calciu eficient in reducerea stresului si stabilizarea fibrelor nervoase. Asta inseamna ca iaurtul de seara te ajuta atat sa dormi, dar si sa nu te mai ingrijoreze vorbele sefului.

5. Fulgi de ovaz

Fulgii de ovaz contin calciu, magneziu, fosfor si potasiu – nutrienti benefici pentru somn. Dar ai grija cu zaharul continut uneori in fulgii de ovaz: el agita organismul!

6. Ou fiert tare

Daca adormi greu se poate sa fie din cauza ca la cina nu ai consumat proteine, ci carbohidrati simpli, precum prajiturile sau o bomboana. Acesti carbohidrati scad nivelul glicemic in timp ce dormi si te fac sa te trezesti in timpul nopti cu o foame nebuna. Mai bine consuma inainte cu 2 ore de culcare un ou fiert tare, putina branza, nuci sau o alta gustare bogata in proteine care te va ajuta atat sa adormi, cat si sa ai somn toata noaptea.

7. Cirese

Un pahar cu suc de cirese de ajuta sa adormi mai repede, spun cercetatorii. Ciresele stimuleaza productia de melatonina, hormonul somnului.

8. Cereale

Cerealele sunt benefice atat la micul dejun, cat si la cina, mai ales daca au continut redus de zahar si sunt integrale. Cerealele contin carbohidrati complecsi ce stimuleaza triptofanul in fluxul sangvin, inducand somnul.

Citeste si:
Cum sa alegi perna potrivita
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

1 ceai 2 migdale 3 banana 4 lactate 7 cirese 8 cereale
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0920 (s) | 34 queries | Mysql time :0.029073 (s)