News Flash:

Adevarul despre cosmeticele romanesti

18 Mai 2010
1461 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6524 RON (+0.0046)
USD: 3.9764 RON (-0.0029)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Ambalajul vinde. Brandul vinde. Publicitatea vinde. Acestea nu sunt secrete de marketing care nu au ajuns inca pana la urechile producatorilor romani de cosmetice, din cauza faptului ca sunt bine pazite. Nici vorba! Realitatea este ca acestia sunt prinsi intre lipsa fondurilor necesare investitiilor si apasatoarea mostenire comunista care le invaluie brandurile. Si pe deasupra, trebuie sa lupte si cu mentalitatea romaneasca cu privire la produsele autohtone. Desigur, nu putem invinovati consumatorul roman pentru faptul ca nu poate depasi pur si simplu barajul etichetei si ambalajului auster al acestor produse. La final, pierderile sunt de ambele parti. Inainte de 1989, tratatele de cosmetica contineau la sfarsitul fiecarui capitol o lista cu recomandari de produse dedicate fiecarei sectiuni. Toate produsele existente pe lista, erau, evident, romanesti. Astazi, o asemenea carte nu ar face decat sa produca panica in randul consumatorilor. In ciuda acestei imagini de suprafata, o scurta sondare a forumurilor a dezvaluit un lucru neasteptat: romancele folosesc si cosmetice romanesti. Sau macar cunosc pe cineva care foloseste. In topul preferintelor sunt cele de la Gerovital (H3, Aslavital si Gerovital Plant) si cele de la Elmiplant. Clasicul lapte Doina si-a pastrat si el o parte din fani. Desi folosit intens in urma cu multi ani, acest produs nu a mai fost zarit in magazine de multa vreme. Insa pe internet, nu numai ca se comercializeaza, dar si-a diversificat si gama. In tot acest timp, producatorii se plang de lipsa fondurilor, de dezinteresul consumatorilor sau de neputinta de a intra pe pietele externe. Nici la nivelul pietei interne lucrurile nu sunt mai roz. Sistemului de distributie deficitar i se adauga si puterea scazuta de cumparare a publicitatii. In realitate, adevarul este undeva la mijloc. Discutiile de pe forumuri arata ca romancele nu refuza utilizarea cosmeticelor autohtone, in ciuda ambalajului auster, insa pe de alta parte, acestea sunt slab reprezentate pe piata. In hipermarketuri poti gasi cu putin noroc produsele Gerovital si/ sau Elmiplant. In schimb, de celelalte marci nu se aude mai nimic. Mai multe sanse ai avea sa le gasesti in magazinele naturiste, insa chiar si aici, produsele stau inghesuite pe rafturi, intre alte ambalaje asemanatoare. Daca nu stii sigur ce doresti sa achizitionezi, este posibil sa concluzionezi ca e o misiune imposibila, chiar inainte de-a incepe. Piata romaneasca, una tanara inca, este imbogatita periodic cu noi si noi publicatii destinate publicului feminin, menite sa ne puna la curent cu ultimele noutati din moda, cosmetica, psihologie, social, evenimente culturale si in general, cam tot ceea ce poate interesa o femeie moderna. Problema este ca acestea au preluat in mare formatul international, fara a incerca o personalizare a revistei, conform publicului caruia i se adreseaza. Si uite asa, ni se desfasoara in fata ochilor, pe pagini intregi, haine la preturi prohibite majoritatii. Acelasi model se aplica si la cosmetice. Desigur, aici ne place sa mai cadem in pacat pentru o cutiuta cu 'minuni'. Multe dintre produsele romanesti ar putea sta fara probleme pe acelasi raft cu produse straine din aceeasi categorie. Chiar daca competitia este acerba, producatorii de cosmetice romanesti sunt cei mai aproape de nevoile romancelor. Unul dintre atuurile lor este pretul mai mic al produselor si grija declarata de a mentine un raport constant intre pret si calitate. Desigur ca bugetele de promovare sunt mici si expunerea pe piata este deficitara, insa lucrurile incep sa se schimbe, si odata cu ele, si unele ambalaje sau obiceiuri de cumparare. Un exemplu in acest sens este noua gama Gerovital Evolution, care promite minuni ambalate in 'hainute' frumoase, la preturi acceptabile, sau gama Bio de la Elmiplant care s-a aliniat tendintelor internationale si a renuntat la folosirea parabenilor in compozitia produselor. Avantajele nu se opresc aici. Mai exista unul, amplificat poate si de invazia produselor din afara si de isteria media in privinta E-urilor si aditivilor nocivi. Exista, la un anumit nivel, increderea consumatorilor in faptul ca multe produse romanesti nu au fost inca pervertite, iar eficienta lor testata in trecut din lipsa de alternative, exista si astazi - si inca la preturi accesibile. Ambalaje mai atragatoare, mentinerea calitatii, inovatia, prezenta pe piata, adaptarea la specificul consumatorului roman, fara a purta insa ochelari de cal in ceea ce priveste tendintele generale, ar trebui sa fie o preocupare constanta pentru producatori. In ceea ce priveste consumatorul…nimeni nu vrea sa foloseasca produse proaste doar pentru ca sunt romanesti. Insa, in aceeasi masura, nu trebuie sa presupunem ca niste produse sunt de slaba calitate doar pentru ca sunt romanesti. sursa: intrefete.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1050 (s) | 24 queries | Mysql time :0.015784 (s)