News Flash:

4 alimente daunatoare pentru parul tau si ce sa alegi in schimb

11 Aprilie 2018
254 Vizualizari | 0 Comentarii

Un par stralucitor e semn de sanatate. Dar ai nevoie de mai mult decat un sampon scump si de un balsam pentru a-l face sa arate cat mai bine.

Din fericire, exista cateva lucruri pe care le poti face pentru a-ti mentine scalpul si parul sanatoase. Unele alimente pot fi adevarate probleme pentru sanatatea parului tau, altele pot sa il faca sa straluceasca. Iata cateva alimente pe care sa le eviti daca vrei sa ai un  par sanatos, si ce sa alegi in schimb.

Ce sa eviti
Dulciurile

Cand mananci ceva cu mult zahar sau facut din faina rafinata, cum ar fi paine alba, cantitatea de zahar din sange va avea o crestere brusca, urmata de un raspuns insulinic pe masura. Aceasta din urma, la randul sau, determina corpul sa elibereze mai multi androgeni, hormoni care cauzeaza ingustarea foliculilor si are ca urmare caderea parului

Proteinele animale in exces

Dieta ketogenica poate ca este un succes pentru silueta ta, dar nu si pentru par. Proteinele sunt esentiale pentru un fir de par rezistent, dar nu daca proteinele animale sunt consumate in exces, in detrimentul altor nutrienti esentiali. Cel mai bine e sa-ti asiguri o parte din proteine din surse vegetale si sa ai o dieta foarte variata, lucru care va fi benefic nu doar pentru sanatatea parului tau ci si pentru a intregului organism. Asigura-te ca ai suficienta cisteina, aminoacidul precursor al keratinei, care este principala proteina structurala a parului. Surse excelente includ broccoli, germeni de grau si ardei rosii.

Alcoolul

Berea, vinul, bauturile spirtoase, toate intervin in modul in care organismul tau metabolizeaza zincul, un mineral crucial pentru sanatatea parului tau. Prea mult alcool te deshidrateaza si asta are si efecte asupra parului, pentru ca il face casant si mai predispus la cadere. Asa ca, chiar daca vinul este bun pentru inima ta, nu acelasi lucru il poti spune despre par.

Mancarea grasa

Mancarea bogata in grasimi saturate si uleiuri hidrogenate iti poate bloca porii, chiar si pe scalp, ceea ce poate duce la caderea parului. Vinovatii? Orice aliment care contine grasimi trans, precum margarina, mancarea prajita, si gustarile de genul sticksuri, covrigei etc.

Ce sa consumi
Scortisoara

Acest condiment dulce imbunatateste circulatia sangelui, inclusiv din scalp. Asta inseamna ca parul va primi mai multi nutrienti, deci va creste mai repede si va fi mai sanatos.

Cartof dulce si dovleac

Fructele si legumele de culoare portocalie, cum ar fi cartofii dulci, dovleacul, mango au un efect fantastic pentru sanatatea parului tau. Acestea au cantiatati mari de beta-caroten, adica vitamina A, care stimuleaza scalpul sa produca sebum, un ulei sanatos, care da parului stralucire si il protejeaza si hidrateaza. Trebuie sa ai grija la cantitate, insa, pentru ca excesul de vitamina A duce la caderea parului. Asa ca alege sa iti iei vitaminele din alimente, nu din suplimente.

Migdale

Migdalele sunt fantastice, pentru ca au un continut bogat de vitamina E. Cu proprietati antioxidante, vitamina E contribuie la repararea tesuturilor, la reducerea inflamatiilor si stimuleaza cresterea parului. Alte surse bune de vitamina E includ semintele de floarea soarelui, semintele de pin, spanacul si avocado.

Naut

Humusul nu este doar o mancare delicioasa, pentru ca nautul este bogat in vitamina B9, sau acid folic, care este un alt element esential pentru parul tau. Vegetalele cu frunze verzi sunt o alta sursa importanta de acid folic. Cu cat sunt mai multe frunze de un verde inchis in dieta ta, cu atat mai multi folati vei avea in organism. Acidul folic stimuleaza productia de globule rosii, cele care transporta oxigen prin corp si nutrientii acolo unde sunt necesari, inclusiv in par.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.5075 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018306 (s)