News Flash:

10 beneficii pentru sanatate ale postului

6 Decembrie 2017
63 Vizualizari | Comentarii

Postul intermitent este un model de consum in care alternezi intre perioadele de mancare si post.

Numeroase studii arata ca poate avea beneficii puternice pentru corp si creier.

Iata 10 beneficii bazate pe dovezi asupra sanatatii ale postului intermitent.

1. Postul intermitent schimba functia celulelor, genelor si hormonilor

Cand nu mananci pentru o vreme, mai multe lucruri se intampla in corpul tau.

De exemplu, organismul tau initiaza procese importante de reparatii celulare si modifica nivelul hormonilor pentru a face ca grasimea corporala stocata sa fie mai accesibila.
Iata cateva dintre schimbarile care apar in corpul tau in timpul postului:

– Nivelurile insulinei: Nivelul sanguin al insulinei scade semnificativ, ceea ce faciliteaza arderea grasimilor.
– Hormonului uman de crestere: Nivelul sanguin al hormonului de crestere se poate mari de pana la 5 ori. Nivelurile mai ridicate ale acestui hormon faciliteaza arderea grasimilor si dezvoltarea muschilor, si au numeroase alte beneficii.

– Repararea celulara: Organismul provoaca procese importante de reparare celulara, cum ar fi indepartarea materialului rezidual din celule.
– Expresia genetica: Exista schimbari benefice in mai multe gene si molecule legate de longevitate si protectia impotriva bolilor.

Multe dintre beneficiile postului intermitent sunt legate de aceste modificari ale hormonilor, de expresia genelor si de functia celulelor.

Concluzie: Cand postesti, nivelul de insulina scade si creste hormonul uman de crestere. Celulele tale initiaza, de asemenea, procese importante de reparatii celulare si schimba genele pe care le exprima.

2. Postul intermitent te poate ajuta sa pierzi greutatea si grasimea din zona burtii
Multi dintre cei care incearca postul intermitent fac acest lucru pentru a pierde in greutate. In general, postul intermitent te va face sa mananci mai putine mese. Daca nu compensezi consumand mult mai mult in timpul celorlalte mese, vei ajunge sa obtii mai putine calorii.

In plus, postul intermitent imbunatateste functia hormonala pentru a facilita scaderea in greutate.
Nivelurile scazute de insulina, nivelurile mai ridicate ale hormonului de crestere si cantitatile crescute de norepinefrina (noradrenalina) maresc grasimea corporala si faciliteaza utilizarea acesteia pentru energie.

Din acest motiv, postul pe termen scurt mareste rata metabolica cu 3,6 – 14 %, ajutandu-te sa arzi si mai multe calorii. Cu alte cuvinte, postul intermitent functioneaza pe ambele parti ale ecuatiei calorice. Iti mareste rata metabolica (creste caloriile eliminate) si reduce cantitatea de alimente pe care o consumi (reduce calorii ingerate).

Conform revizuirii din 2014 a literaturii stiintifice, postul intermitent poate duce la pierderea in greutate de 3 – 8 % in 3 – 24 saptamani. Aceasta este o diferenta imensa.

De asemenea, oamenii au pierdut 4 – 7 % din circumferinta taliei, ceea ce indica faptul ca au pierdut o multime de grasime din zona burtii, grasimea daunatoare din cavitatea abdominala care provoaca boala.
Un studiu de revizuire a aratat, de asemenea, ca postul intermitent a cauzat mai putine pierderi musculare decat restrangerea calorica continua.

Daca luam in considerare toate aceste aspecte, postul intermitent poate fi un instrument incredibil de puternic de pierdere in greutate.

Concluzie: Postul intermitent te ajuta sa consumi mai putine calorii, in timp ce stimuleaza usor metabolismul. Este un instrument foarte eficient pentru a pierde in greutate si grasimea din zona burtii.

sursa

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0995 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013632 (s)