News Flash:

10 alimente care contin fier si trebuie introduse in alimentatia noastra

5 Iunie 2018
299 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7142 RON (+0.0061)
USD: 4.1491 RON (+0.0114)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Fierul este un mineral estential pentru buna functionare a organismului si este implicat in multiple procese metabolice. Acesta este indispensabil in transportul oxigenului in organism, precum si in respiratia celulara. Carenta de fier poate sta la baza unor forme severe de anemie, de aceea este recomandat sa o prevenim consumand alimente bogate in fier, cel putin o data pe saptamana.

“Sustin o alimentatie bogata in produse cu un continut ridicat de fier, mai ales in perioadele de astenie fizica. Recomand consumul de alimente care contin fier si persoanelor care doresc sa scada in greutate, deoarece organismul are nevoie de fier pentru a produce celulele rosii ale sangelui, necesare pentru oxigenare, arderea caloriilor si grasimilor”, precizeaza nutritionistul Florin Ioan Balanica pentru Ce se intampla, doctore?

Alimente cu un continut ridicat de fier:

Carnea rosie furnizeaza organismului minerale precum fierul, cupru, crom, zinc, selenium, dar si doze importante de vitamine, D si B12. De asemenea, o grasime din compozitia acesteia – acidul linoleic conjugat- ajuta la arderea grasimilor si impiedica depunerea acestora.

Ficatul este unul dintre cele mai importante alimente care contin fier, in special cel de rata, porc, vita si pui.

Fructele de mare sunt o sursa pretioasa de fier. Scoicile contin de patru ori mai mult fier decat aceeasi cantitate de ficat de vita.

Tofu se obtine printr-un proces de „coagulare” a laptelui de soia. In general, este o sursa importanta de fier si proteine ​​vegetale, fiind adesea adaugat la supe sau salate, inlocuind cu succes proteinele ​​animale.

Ouale aduc un aport de fier, calciu, proteine si vitamine, A, B1, B2. Recomand consumul lor sub forma de omleta la micul dejun, cu o salata de legume verzi.

Caju este delicios si totodata bogat in vitamine si minerale. Caju este o veritabila sursa de fier si este recomandat in alimentatia persoanelor sportive sau cu deficit de fier, care prezinta anemie sau se afla intr-o perioada de recuperare postoperatorie.

Pestele cu carne rosie este mai bogat in fier decat cel cu carne alba. De asemenea, este recomandat sa consumati si peste, care se mananca cu tot cu oase. Acestea fiind bogate in fosfor, minerale si mai ales in calciu.

Semintele de chia sunt o sursa excelenta de nutrienti, proteine vegetale si substante active, dar si acizi grasi omega 3 si omega 6. Semintele de chia sunt, de asemenea, bogate in antioxidanti si fibre ce imbunatatesc digestia si au un continut ridicat de fier.

Germenii sunt bogati in calciu, fier si vitamine, precum si in enzime si antioxidanti, substante de care planta tanara are nevoie pentru a supravietui si a se dezvolta.

Toate plantele cu frunze verzi reprezinta surse bogate de fier, recomandate in anemie, dar si prentru cresterea imunitatii. Puteti consuma in stare proaspata frunze de spanac (in salatele de cruditati au gust usor acrisor), patrunjel, busuioc, marar, cimbru, frunze de papadie.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1013 (s) | 24 queries | Mysql time :0.016193 (s)